퍼펙트패밀리 주식회사, 2022~, 메타버스, 웹설문 '모여살래요', 레고설문(아동용), C-Print
Perfect Family, Inc, .2022~, Metaverse, survey “Let's be neighbors,”(for children), lego survey, C-Print
Hello, Family, 가족이 되다
Hello, Family, Hello Museum
2025. 7.16~8.23
참여작가: 김덕기, 이완, 조문기, 홍순명, 변순철, 이은숙, 박혜수, 윤정미, 정정엽
헬로우 뮤지엄 (성수동)
https://www.hellomuseum.com/
전시설명
헬로우뮤지움은 저출산 문제를 단순한 출생 수의 감소가 아니라, 아이들의 삶의 질과 행복이라는 관점에서 바라본다. 아이들이 건강하고 존중 받으며 살기 위해 우리 사회에 필요한 것은 무엇일까. 그 질문의 출발점을 '가족'이라는 일상적이고 본질적인 관계에서 찾고자 한다.
전시에 참여한 아홉 명의 작가는 전통적 가족 개념에서 벗어나, 가족 관계의 본질에 초점을 두고 각기 다른 방식으로 가족의 의미를 다시 묻는다.
(...)
우리는 어떤 가족을 살아가고, 또 어떤 가족을 꿈꾸고 있을까?
살아가는 모습만큼 가족의 형태도 다르다는 사실을 자연스럽게 받아들이는 새로운 '가족 감각'을 9명의 예술가 작품으로 만나본다.
Exhibition Description
" Hello Museum approaches the issue of low birthrate not merely as a decline in the number of births, but from the perspective of children’s quality of life and happiness. What does our society need for children to live healthy, respected lives? We seek to find the answer to this question in the everyday and fundamental relationship of “family.”
The nine artists featured in the exhibition move beyond traditional concepts of family, focusing instead on the essence of familial relationships and reexamining the meaning of family in their unique ways.
(...)
What kind of family do we live in, and what kind of family do we dream of?
Through the works of nine artists, we explore a new “sense of family” that naturally embraces the reality that family structures are as diverse as the ways of living themselves."
(by. Hello Museum)
Survey “Let's be Neighbor” (for children)
어린이와 가족 단위의 관객을 위해, 웹설문 <모여살래요?>를 어린이 버전으로 문항을 간략하게, 내용도 바꾸어 레고를 선택하여 참여하도록 했습니다.
(성인을 위한 웹설문은 훨씬 복잡하고, 내용도 길어, 아이들에겐 '놀이'를 접합하여 질문에 대한 답변을 나타내도록 유도하고자 했습니다)
For children and families, we simplified the questions in the online survey, “Let’s be Neighbors,” and changed the format to encourage participation by allowing them to choose Lego pieces.
(The online survey for adults is much more complex and lengthy, so we wanted to make it easier and more engaging for children by incorporating “play” into the process.)
아이들은 '커서, 몇 명의 가족과 어떤 마을에서, 주택에서 살고싶은지' 선택하고 그 집에 대한 이름을 정해서 택(tah)에 적어 매달게 됩니다. 사진 속 어린이는 '개척자 마을'에 자신의 집을 지었습니다.
책상 위 마을은 '메타버스' 안에 빌드업한 마을 '채식주의자 마을', '반려동물 마을', '개척자 마을' 그리고 어느 마을에도 속하지 않고 ''떨어져 살고싶은 마을'로 나뉩니다.
벽면에 부착된 질문에 대한 답을 선택하면, 각 답에 해당하는 레고 피스를 주어집니다. 아이들은 그 레고를 가지고 자신이 성인이 되어 살고 싶은 마을에 위치시키면 됩니다.
마을 모형은 메타버스 안에 월드를 빌드업 할때 디자인한 3d 작업으로, 표표건축사무소가 제작했습니다. ( By. 표표건축사무소)
Children choose how many family members they want to live with, what kind of village they want to live in, and what kind of house they want to live in. After making their choices, they tag the name of their house and hang it up. The child in the photo built their house in “Pathfinder.”
The village on the desk is divided into four types: a vegetarian village called “Save Earth,” a pet village called “Art Pet Town,” a pioneer village called “Pathfinder,” and a village called “I Want to Live Apart,” which does not belong to any of the other categories.
By selecting answers to the questions posted on the wall, children receive LEGO pieces corresponding to each answer. They can then place these LEGO pieces in the village where they would like to live as adults.
The village model was originally designed as a 3D project for building a world within the metaverse and was created by PYO X PYO Architecture Studio.
왼쪽) '모여살래요'(어린이 ver)+ 메타파라다이스 포스터 / 오른쪽) 메타파라다이스+퍼펙트패밀리 카탈로그 (앱. 쿤드라 By. 티슈오피스)
Left) Let's be Neighbors + Meta-Paradise poster(C-Print) / Right) Meta-Paradise (App. Kuntra): By. Tissu Office + 'Perfect Family' Catalogue
다큐 <나의 미래, 우리의 가족>, 2023, 싱글채널, 31분 40초, 미디어스코프 제작
Documentary My Future, My Family, 2023, Single channel, 31 min 40 sec, produced by Mediascope
'퍼펙트패밀리 주식회사' 아카이브, 2019~, 카탈로그, 대본집, 통계집 등
Perfect Family, Inc. Archive, 2019~, Catalogues, scripts, statistical compendiums, etc
https://www.perfectfamily.co.kr/